Bekerja sendiri atau bekerja bawah orang lagi syok??

Topik kali ni, farah nak story tentang life farah sebagai seorang PENDIDIK dan BAKAL USAHAWAN berjaya. πŸ’ͺ🏻

Terlalu banyak perkara dan perbezaan bila dibandingkan.

Apabila bekerja dibawah orang atau majikan, maka kita akan terikat dengan segala syarat dan peraturan yang digariskan.

Mahu atau tidak mahu, kenalah ikut untuk memenuhi kehendak majikan.

Pendapatan juga, pihak atasan yang telah menetapkan. Jadi, samada kerja saya bagus atau biasa2, bayaran itu jugalah yanh saya dapat.

Bukan mudah untuk duduk bawah majikan dan bekerja mengikut kehendak. Bukan semua orang suka life sebegitu. 😁

Cuma, manusia selalu rasa tiada pilihan...

Tetapi berbeza rasa...

Apabila saya mula menjejaki kaki kealam BISNES. Walaupun secara part time ia tetap menyenangkan sehingga saya rasa inilah kerja hakiki saya.

Dalam masa yang sama, tidaklah saya menggabaikan tanggungjawab saya sebagai seorang guru.

Buat bisnes, saya rasa seronok ! Seronok dapat bantu diri sendiri, bantu kawan2 lain dan seronok dapat income lebih dari biasa yang selallu dapat. 😍

Buat bisnes, saya memang tidak terikat dengan masa. Saya yak terikat dengan boss yang selalu memerhati pergerakan org bawahan. Saya tak terikat dengan jadual yang padat.

Bila saya nak mula, bila saya nak gerak, berapa income yang saya nak, semuanya terpulang pada saya.

Saya yang menentukan. Orang lain tak boleh nak tentukan perjalanan saya.

Fuhhhh rasa best kot. Sebab hidup macam freedom. Saya rasa syok buat bisnes. Dah terbiasa.

Alhamdulillah, masuk dalam 7 bulan juga saya berbisnes. Semakin hari semakin banyak perubahan diri yanh saya rasa.

Rezeki lebih dikongsi. Yang kurang sama2 dirasa. Tetapi sentiasa nak kan kehidupan yang labih baik dari semalam.😘

Kalau anda juga ada minat seperti saya, jom saya pegang tangan anda bersama2, kita bina satu empire yanh besar dalam bisnes. πŸ’ͺ🏻

Dan sama2 bantu orang yang nak berjaya sama

Comments

Popular posts from this blog

Penantian permata pertama Mama.

Kalau aku bukan aku yang sekarang, pasti aku...